Kenelle

Haluatko liikunnallisen elämäntavan?

Saatat olla aloittelija liikunnassa. Ehkä sinulla on urheilutaustaa, mutta liikunta on syystä tai toisesta jäänyt. Personal trainer auttaa sinut alkuun ja kohti parempaa kuntoa. Lähtötilanteesi mukaan räätälöity harjoitus- ja ravintosuunnitelma varmistaa, että startti sujuu mutkattomasti ja tavoitteet saavutetaan. Valmentaja auttaa myös löytämään uusia ja innostavia liikuntamuotoja, jos et omaa lajiasi ole vielä löytänyt.

Harjoitteletko tavoitteellisesti?

Onko tavoitteenasi juosta maraton tai osallistua triathloniin? Vai haluatko kasvattaa voimatasojasi? Valmentajan avulla pääset parempiin tuloksiin. Personal trainer laatii sinulle tavoitteesi mukaan räätälöidyn nousujohteisen harjoitusohjelman ja sitä tukevan ruokavalion. Myös kokeneille urheilijoille valmentajasta on hyötyä. Ulkopuolinen näkökulma voi auttaa esimerkiksi pääsemään tasannevaiheen yli tai kehittää lajiasi tukevaa oheisharjoittelua.

Onko tavoitteenasi muuttaa kehonkoostumusta?

Haluatko pudottaa painoasi, kiinteytyä tai lisätä lihasmassaa? Henkilökohtainen valmentaja auttaa sinua muokkaamaan ruokavaliosi ja harjoitusohjelmasi tarkoituksenmukaisiksi. Painonpudotus saattaa toisinaan pysähtyä paikalleen tai jopa ottaa takapakkia. Sama koskee lihasmassan lisäämistä. Tällöin ulkopuolisen henkilön avusta on hyötyä. Valmentaja analysoi tilanteesi ja saattaa huomata asioita, joihin itse et ole kiinnittänyt huomiota. Häneltä saat myös uusia työkaluja ja kannustusta matkalla kohti päämäärääsi.

Haluatko ennaltaehkäistä iän tuomia haasteita ja pitää yllä kuntoasi?

Pelottaako ikääntymisen aiheuttama fyysisen kunnon rapistuminen? Työn ja tehtävien luonteesta riippumatta vuosikymmenten käyttö kuluttaa väistämättä ihmisen elimistöä kuin mitä tahansa konetta.

Elämän eri vaiheissa kiinnostus ja mahdollisuudet kunto- ja terveysliikuntaan vaihtelevat. Ruuhkavuosina oma hyvinvointi jää helposti vähäiselle huomiolle. Sitten kun –ajattelu ei ole viisasta. Viisasta on vähäisenkin säännöllisen liikunnan aloittaminen viimeistään keski-iässä. Vapaita eläkevuosia odotellessaan ehtii päästä rapakuntoon. Koskaan ei kuitenkaan ole liian myöhäistä aloittaa.

Yleisyydestään huolimatta ikääntymisen aiheuttamat muutokset ja vaivat sekä kokemukset niistä ovat yksilöllisiä. Siispä myös elimistön hyvää kuntoa tukevan huollon on hyvä olla henkilökohtaisesti räätälöityä.

Personal training on mielekäs tapa pitää huolta fyysisestä kunnostaan, siitä omasta ja ainoasta. Henkilökohtainen valmentajasi auttaa alkuun suunnittelemalla juuri sinulle sopivan ravinto- ja liikuntaohjelman ja tukee sinua tavoitteissasi.

Palkaksi aktiivisuudestasi saat paitsi enemmän energiaa niihin vapaisiin eläkepäiviin, mahdollisesti yhden tai useamman hauskan liikuntaharrastuksen ja uusia mukavia ystäviä elämääsi.