Palvelut

Personal trainer -palvelu koostuu monista elementeistä, jotka valitaan asiakkaan yksilöllisten tarpeiden mukaan. Näin varmistetaan tavoitteiden saavuttaminen. Palvelun elementtejä ovat:

  • alkukartoitus,
  • kuntotestaus,
  • harjoittelun suunnittelu ja harjoitusohjelman laatiminen,
  • ruokapäiväkirjan analyysi,
  • ruokailumallin laatiminen ja neuvonta,
  • harjoitusten ohjaaminen, harjoittelussa mukana olo ja kannustaminen,
  • edistymisen seuranta ja
  • sähköposti- ja puhelinkonsultaatio.

Lähtötilanteen kartoittamiseksi personal trainer haastattelee sinua toiveidesi, tavoitteittesi ja liikuntatottumustesi selvittämiseksi. Samalla selvitetään liikuntaa mahdollisesti rajoittavat tekijät. Perusteellinen alkukartoitus luo pohjan onnistuneelle valmennukselle. Samalla sovitaan valmennuksen kesto ja tapaamisten määrä, sekä valmennukseen kuuluvat elementit.

Kuntoa voidaan testata monella tapaa ja käytettävä menetelmä valitaan tavoitteidesi mukaan. Tyypillisesti testataan kestävyys- ja lihaskuntoa. Testit kertovat paljon lähtötasosta ja auttavat valitsemaan sopivan harjoittelumäärän, tiheyden ja tehon.

Oikealla ja suunnitelmallisella harjoittelun annostelulla saavutat tuloksia nopeammin ja tehokkaammin kuin fiilispohjalta treenaamalla. Personal trainer laati henkilökohtaisen harjoitusohjelman, joka sisältää koko harjoitusjakson ohjelman, yksittäiset harjoitukset, harjoitusten sisällön, liikuntamuodot ja aikataulut. Valmentaja osallistuu tarpeesi mukaan harjoituksiisi ja ohjaa oikeat suoritustekniikat. Myös motivaation ylläpitäminen on tärkeä osa valmennusta.

Ruokavaliolla on tärkeä merkitys liikunta- ja hyvinvointitavoitteiden saavuttamisessa. Ruokapäiväkirjan analyysissa kartoitetaan nykyiset ruokailutottumuksesi ja mieltymyksesi. Analyysista selviää saatko tavoitteidesi kannalta ravintoaineita sopivassa suhteessa ja sopivan määrän energiankulutukseesi nähden. Analyysin perusteella laaditaan halutessasi sinulle sopiva ruokailumalli.

Valmennussuhteen aikana valmentaja seuraa edistymistäsi. Tulokset näkyvät paitsi peilistä tai vaa’alla, myös parantuneena suorituskykynä. Salilla sarjapainot kasvavat ja lenkillä sykkeet alenevat. Huomaat jaksavasi paremmin myös arkiaskareissasi. Tarvittaessa kuntotestejä voidaan toistaa tarkempaa edistymisen seurantaa  varten. Yhteisten tapaamisten lisäksi voit olla yhteydessä valmentajaan sähköpostilla tai puhelimitse.